onsdag 13 oktober 2010

Kedjekrock


Idag var det lunchfotboll men denna gång utan Garmin för förra gången var det en stackars motståndare som pajade sin tumme på det stora fanskapet till klocka. Men uppskattningsvis 5km.

Kväll. Skulle köra 15km i lugnt tempo. Gick ut för att springa lite på måfå vilket inte funkar så bra i den här staden alla gånger. Många gator utan trottoarer och dålig belysning. Körde med reflexväst och pannlampa, kände mig som kompis med sopåkarna som jag sprang förbi.

Efter ca 4km såg jag en jätterolig trappa som jag inte kunde motstå att springa upp för. Det är lite ont om riktigt branta backar i Antibes så vitt jag vet så jag blir glad när jag ser något sådant. Efter att ha sprungit upp för trappan kom jag in på någon form av gård, typ svensk öppen gård, à la Södra station. Nu blir det spännande för plötsligt låg jag på asfalten och det berodde på att jag hade sprungit in i en kedja som klippte mina ben i knähöjd. Jag fattade inte riktigt vad som hade hänt så jag låg kvar ett tag. En tant på en balkong frågade om allt var bra och beklagade kedjans dumma placering samt uppmanade mig att komma ihåg att kedjan finns där tills nästa gång.

15km / 5:24
165 / 146

2 kommentarer:

  1. Lysande berättelse. Hoppas du inte slog dig alltför mycket. Velar fortfarande om start eller ej. 19 km i söndags - ganska jobbigt och låg fart - tror helgens långpass får avgöra om det blir DNS eller inte... Ska hursomhelst bli väldigt kul att hälsa på!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Det gick helt okej, lite blåmärken bara. Ok, det blir kul med besök i vilket fall! :)

    SvaraRadera