tisdag 19 oktober 2010

10 x 80 sekunder


Istället för 10 x 400m körde jag 10 x 80 sekunder vilket är likvärdigt. 60 sekunders vila. Den längsta sträckan blev 450m och den kortaste 400m. Den snabbaste fyrhundringen gick på 1:11 och bla bla bla. Körde 5 varv åt ena hållet och 5 åt det andra, tänker att man kan bli snedtränad om man springer åt samma håll hela tiden. Var kanske lite korkat beteende med tanke på att det var en friidrottsklubb och en thriatlonklubb som var där och tränade på samma gång, men jag tänkte att det är okej att vara korkad ibland och jag tog yttervarvet.

18 C idag enligt SportTracks väderinformation. Jag skulle nog säga några grader kallare, men än så länge har det inte behövts annat än shorts vid löpning här. Hade vätskebälte idag men drack inget mellan intervallerna, däremot på vägen hem från IP:n. Tänkte att sportdrycken smakade ovanligt bra den här gången, lite citron...men så insåg jag att det måste vara diskmedelsrester, men trots att jag drack lite diskmedel på vägen hem var det faktiskt ganska gott.

Totalt:
10km / 5:06
187 / 154

1 kommentar:

  1. Så gott med diskmedel. Sporrtracks väderinfo, nån ny app?

    SvaraRadera