söndag 24 oktober 2010

Antibes - Cannes



2800 kalorier för att ta sig dig, enligt Garmin 405. Buss 200 för att ta sig tillbaka för 1€. Har nu provsprungit hela Nice-Cannes-marathon-sträckan.

Idag var vi 4, varav två från Antibes Triathlon, som sprang från Antibes tågstation till Cannes. Började ganska lugnt och ökade succesivt. De första 20km i 5:04-fart och de sista 12km i 4:27-fart. Det var ett ganska hårt pass, iallafall de sista 12 kilometrarna. Men så kom jag tänka på att jag i slutet av maj sprang 26km i 4:29-fart, dessutom med flera backar än det här passet. Funderar på om jag är i bättre form då än nu. Men den veckan körde jag bara 42km sammanlagt mot den här veckan då jag kört 79km. Men! Jag tror att avsaknaden av backar i mina löprundor här gör att jag blir lite svagare jämfört med när jag sprang Årstaviken som standardrunda, nu är standard nästan löparbana. Så lösningen blir kanske att köra extra mycket ren backträning eller mer lunchlöpning för jobbet ligger lite mer uppe i bergen där det finns lite mer backar.

Eftert tips från Ironmannen som var med och sprang idag körde jag även 30 minuter lugn cykling efter löpningen, ska tydligen vara bra för återhämningen, så jag räknar med 100% fräscha ben imorgon. Var fint väder och SNCF har öppnat tunneln till havet igen så det var frid och fröjd, halvbadade i havet. Bälgade även i mig en jävla massa oboy efter att ha läst att det skulle vara bra på svd-Petras blogg, och så är det ju jävulskt gott också, har saknat oboy. Nu var det tyvärr inte oboy utan nesquik men det är väl same same. Så med de här två (eller till och med tre om man inkluderar halvbad i kallt hav) recovery-insatserna tillsammans kanske det blir ett långpass imorgon igen?

32km / 4:50
182 / 156

3 kommentarer:

  1. Funny, that's what my mother told me too! :) So I'll probably start the swedish "oboy" instead, or just cacao and sugar.

    Yesterday I had a day off, today will be 15 x 200m on the track!

    SvaraRadera
  2. Hmm, jävligt gott!! Glöm inte att börja trappa ner nästa vecka. Jag tror du är i bästa form, någonsin ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, vilket sjukt jävla bra träingsläger Frankrikevistelsen verkar vara, hur lång den än blir. Du är nu på gränsen att bli en sån där övermänniska som kan skriva i Runners World.

    SvaraRadera