måndag 9 augusti 2010

Tufft genrep


Körde banan ytterligare en gång på söndagen. Tanken var första 7 km i tävlingsfart men det ville sig inte riktigt. Hade högre puls än sist och började stöna och pressa alldeles för tidigt. 199 pulsen uppnådde jag med sprut uppför Sofiabacken. Därefter pausade jag och låg stönandes på marken i några minuter innan jag orkade lunka vidare ;)

Tror det berodde på 1. ) hade druckit Treo precis innan 2.) äckligt fuktigt väder) och 3.) femte passet den veckan. Försöker som ni märker hålla hoppet om ett bra lopp vid liv...

Hade faktiskt tappt mer än 2 kg efter gårdagens löpning och mådde halvrisigt hela kvällen. Kombinationen hög luftfuktighet och överanstängning var inget vidare. Borde druckit Resorb direkt efter..

I veckan som kommer blir lättare distans på tisdag och Zinken/tvåhundringar på onsdag. Någon som är intresserad av onsdagens pass?

9,65 km/4:38
199/182

7 kommentarer:

  1. Kan inte onsdag, åker ut till Södertälje. Kanske lagom att köra sista hårdare passet på onsdag eller vad säger ni?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är bra med två vilodagar.

    SvaraRadera
  3. kommer nog köra all kvarvarande
    Träning på zinken för att det är skönt underlag. Vad som än händer tror jag iaf att du tar förra årets tid.

    SvaraRadera
  4. Va fan - förra årets tid var 46:40 tror jag! Är det frågan om omvänd psykologi? ;)

    SvaraRadera
  5. Menar bara att årets lopp kommer bli en framgång, oavsett om du råkar komma i dålig form inför loppet.

    SvaraRadera