söndag 22 januari 2012

2 veckors uppehåll


Det är inte den här killen, men för att få den rätta känslan...


6-1, 6-0
195/165

Dags för ännu en kollega att komma in på jobbrankingen. Idag var det en kille, låt oss kalla honom Jake, som ofta förekommer på finest.se och dylika sidor.

Genom att möta mig får han komma in på "stegen" på jobbet. Min ranking påverkas inte, men ju fler som är efter, desto bättre blir ju min relativa ranking. Hellre 5:a av 20 än 5:a av 6.

Jake sa att jag var bättre än han hade trott. Kul att höra! Kul också att trycka dit honom. Inför mathen var han nästan provocerande ödmjuk. "Jag bryr mig inte så mycket om att vinna, det är bara kul att bolla lite"

2 kommentarer:

  1. Jag ska ta tennislektioner nu. Minns att du sa att det mest är för idiotier med för mycket pengar. En sån vill man ju vara såklart. Får se om jag kanske lär mig serva. Ska vara en krävande elev, här ska inte mjölkas lektionstid. ;)

    SvaraRadera
  2. Idioter kan bytas ut mot "mindre bollkunniga". Om du hänger på tennisanläggningen lär du snart förstå vad jag menar...

    SvaraRadera