fredag 20 januari 2012

Transport

Springer under La Provençale. Som motorvägen så käckt kallas.

För andra fredagen i rad springer jag till och från jobbet. Det är inte mer än 8km (enkel) och jag tar det lugnt så att jag orkar jobba. Det är ändå knappt. Luften smakar inte så jättegott, frågan är om jag ska skaffa någon form av käck mask. Alternativet är att ta mindre trafikerade omvägar.

Skulle ju kunna vara en ganska simpel form av marathonförberedelse. Springa till och från jobbet någon/några dagar i veckan och sen lite intervaller och ett långpass. Klart. Men i år blir det inget marathon om inte någon betalar för det, så att jag kunde göra en "vi får se"-anmälan.

2 kommentarer:

  1. Kul att du blivit fransk. :)
    Man kan ju läsa genom raderna att du INTE duschar efter att du sprungit till jobbet.

    SvaraRadera
  2. I Frankrike kan en dusch t.ex vara att man häller en halvliter vatten över sig själv. Det är väldigt miljövänligt. ;)

    SvaraRadera