söndag 28 november 2010

10km du pays de Grasse



Smidigt att hämta ut nummerlappen och chippet precis före starten och värma upp lite i parkeringshuset vid busstationen. Såg en skön löpare som stod vid sin bil och rökte i full löparmundering. Parkeringshuset fungerade idag även som skithus. Man fick tröjan och parfymen innan loppet så man hade ju lika gärna kunnat skita i att springa när man redan fått sitt pris. Har provat parfymen nu, den luktar så där generellt som det luktar när man går in i en parfymavdelning... Recension av tröjan: skulle kunna vara en svensk klubbtröja för ett bandylag med tanke på antalet reklamloggor.

Banan gick först 5km lite uppför för att sedan u-svänga för att sedan ta samma väg tillbaka, så lite utför andra halvan. Hade inga konkreta mål för det här loppet, så sent som igår var jag lite tveksam till om jag skulle köra för det var så pissigt väder, men i morse var det hyffsat, regnade inte så mycket. Men under 40 skulle jag iallafall klara.

Tror min officiela sluttid (brutto) blev 39:16, tiderna kommer nog i någon tidning imorgon. Måste ha varit ovanligt inneffektiv i min banskärning idag för slutdistansen blev 10,26km. Om man ska gå enligt SportTracks Highscore plugin så var det här min snabbaste mil, 37:55, men frågan är hur pålitlig den är, jag litar inte 100% på den.

Efter loppet var det en helt fantastisk buffé, synd att jag hade ätit frukost, om jag springer det här loppet igen ska jag se till att vara jävligt hungrig. Det fanns en massa olika sorters pizza-slice, sandwich med tonfisk, ägg, skinka, croissenter, bakelser, power-pars, kakor, chips, russin, ja det var riklig abundans! Det här var ett trevligt lopp!


10km / 3:49
192 / 184

4 kommentarer:

  1. Imponerande! Jag kan se buffen framför mig, mest kanske för att jag är jävligt hungrig...

    SvaraRadera
  2. Så du är ute och springer igen, inte dåligt. Ett parfymlopp alltså.

    SvaraRadera
  3. Ja, Grasse är ju världens huvudstad för parfym...

    Chiptiden blev 00:39:05, så lite snabbare än midnattsloppet.
    http://www.courirenpaysdegrasse.com/10km/resultats/grasse2010.pdf

    SvaraRadera
  4. Ganska bra startfält, totalt 1569
    186 under 40 min, varav 14 kvinnor
    4 under 30 min

    SvaraRadera