måndag 19 mars 2012

Väderinflation

Vallauris, en på sina håll ganska ful kommun, men med väluppfostrad ungdom som gör honnör åt googlebilen.


Igår lufsade jag runt på två hjul och fantomendräkt igen. Eftersom det var lite moln på himlen tänkte jag att det nästan var mörka moln på himlen och därmed nästan risk för regn vilket naturligtvis är helt livsfarligt när man är ute och cyklar. Därmed blev det en lite kortare tur, Biot - Valbonne - Mougins - Vallauris och hem igen. Den här typen av överdriven väderkänslighet är en ganska vanlig åkomma på kôten. Bon ben.

Idag kom jag istället att tänka på eller att börja fundera på hur svårt det kan vara att klara av att bara ta sig igenom cykelsträckan som ingår i Nice Ironman. I övrigt absolut inga såna planer, dels för att jag inte gillar simbassänger och dels för att jag inte känner för't. Men man skulle ju kunna smyga sig in bland cyklisterna. Nej, det ska jag inte heller, men jag ska ta mig runt den här nån gång tror jag. Kanske med två lunchpauser. Det finns ju restauranter i bergen. Undrar om man får äta där i sparkdräkt?

Ironman Nice cykelsträckan, à faire...?

3 kommentarer:

  1. Den här texten får en helt annan innebörd nu när jag SJÄLV varit i Mougins. Pratade med franskatjejen på jobbet, hon sa att Mougins var billigt.
    Men hon jämför nog med Östermalm...

    SvaraRadera
  2. Eller alltså. Vad sa hon. Folk som bara har råd att bo i lägenhet men vill att det ska se ut som att de bor i hus.

    SvaraRadera
  3. Det finns ju Mougins village och Mougins le haut (där vi spelade tennis). Le haut är en nybyggd låtsasby och village är en riktig by. Men det är nog bara Cap d'Antibes som är dyrare än Östermalm...i hela världen.

    SvaraRadera