lördag 10 mars 2012

GPS-fri/berövad

http://forum.autoplus.fr/mesimages/587/cochonou.jpg
Det var ungefär såna här bilar jag mötte på vägen

Den oväntade stöldkuppen mot mig där jag blev av med min 3 år gamla Garmin innebär att jag nu tränar utan...ja utan vad? Eller jag menar, tränar jag ens?

Jag tänkte ta en sväng till Monaco och tillbaka, det hade säkert varit i längsta laget men Antibes - Nice är helt platt. Nu var det stopp i Nice p.g.a en cykeltävling, Paris - Nice! http://www.eurosport.fr/cyclisme/paris-nice/2012/

Så jag gjorde demi-tour, halvsäng alltså, i Nice och åkte "upp i bergen". Det är ju såklart en stark överdrift. Jag åkte egentligen bara till en rondell i Roquefort-les-Pins, har ingenting med osten att göra, till ostorten är det 430km. På min tur idag mötte jag flera tour-de-france-bilar med cyklar på taken, jag var nämligen inte så långe ifrån självaste tävlingssträckan.

Dagens rutt, minus en del irrande i Nice innan jag bestämde mig för att vända:

2 kommentarer:

  1. Bra distanser. Sånt där ska du nästan posta på facebook! Fast jag vet att du inte är sådan. Du är nog den enda i brödraskaran som kan göra sånt där utan GPS.

    SvaraRadera
  2. I gengäld sitter jag efteråt och kollar på google maps var jag har cyklat. Blir tvungen att memorera vägnumrena, kanske blir smart på kuppen...?

    SvaraRadera