söndag 11 mars 2012

8 bar

Pont du Loup. En bombad bro. Här tog jag en paus.

Innan avfärd pumpades däcken upp till 8 bar. Det gav bättre rull och kanske lite mer ont i arslet. Idag körde jag delvis där gårdagens Paris-Nice gick, för att se hur det kändes. Det var jävligt jobbigt.

Antibes - Villeneuve-Loubet - st Paul - Vence - Tourrette-sur-Loup - Pont du Loup - Chateauneuf-Grasse - Opio - Valbonne - Antibes.

Med alla de där ortsnamnen kan man ju tro att det var 20-30 mil. Det här är en väldigt fin tur som jag kan rekommendera till turister som orkar. Jag blev omcyklad av en finsk turist till exempel. Idag var jag dessutom lite mer turist en vanligt eftersom jag pausade i Vence, Pont du Loup och Valbonne. Hade tänkt ha kamera, men nu har jag bara en tjock variant, så jag får stjäla bilder ohämmat.
Dagens rutt:
http://g.co/maps/xp9t2

2 kommentarer:

  1. Du får i uppdrag att undersöka cykelmöjligheterna för mig när jag kommer på besök.

    Jag kanske kan hyra en sporthoj nånstans? Även fast det spontant känns som ett långskott. Annars kanske jag ska cykla bredvid dig. Du springer ju ändå 20 km i timmen.

    Nästa sak jag kom på. Eftersom du har cykel kan du köra ett sånt där aerob-test på mig. Hette det så?

    SvaraRadera
  2. Det finns ett ställe där man kan hyra cyklar. Men jag vet inte om de riktigt duger för bergsetapper... ;)

    VMA heter testet på franska iaf.

    SvaraRadera