tisdag 2 augusti 2011

Old school


Idag när jag sprang 10k-rundan runt Cap d'Antibes började jag som ett naturligt steg i utvecklingen komma ihåg mellantider i huvudet. T.ex 17 min Plage de Garoupe, 22 min Boulevard John F Kennedy, 32 min Tamisier, 38 min Wilson... Mål 41:27 i kebaben eller Le Snack som har en månads sommarstängt!

Det här hjärnanvändandet fick mig att tänka på förr i tiden när jag hade en fantastiskt fin träningsdagbok i Excel. Här från 2001 sprang jag alltså 7 gånger på hela året. Men på den tiden gick jag ju också och låtsades gymma hyfsat ofta och simmade också, eller så var jag bara lat, kan ha varit att Napster tog upp ganska mycket av min tid. Sen blev det där dokumentet high tech med visual basic-macron och grejer och jag började fundera på om jag skulle koda en träningsdagbok men som tur var hann några före... ;)

10km / 4:09
Hög puls / ganska hög puls

4 kommentarer:

  1. Det var ju rätt grovt att ta 15 min på milen på 7 månader.

    SvaraRadera
  2. Men det var knappast en mil det var frågan om, snarare 8km.

    SvaraRadera
  3. Haha, ok. Då var det ju slappt att springa på 52 min, broöppning? :)

    SvaraRadera
  4. Nej, jag tror faktiskt jag var i dålig form helt enkelt. :)

    SvaraRadera