fredag 26 augusti 2011

Fotboll


I kommunen Antibes med drygt 70000 invånare måste jag säga att det finns ganska mycket fotbollsplaner. Jag har hunnit med att spela på 5 olika 11-mannaplaner, dock endast på tvären. Bredvid planen på bilden i La Fontonne finns det en hemlig och mysig bouleclub där det hänger Bandidos-killar som ser väldigt snälla ut. De kanske faktiskt bara gillar motorcyklar.

Den här veckan har jag spelat fotboll 3 gånger. Undrar när det hände senast. Förmodligen på FOC Farsta-tiden, när kan det ha varit då... 1994-1995-nånting?

Synd att jag inte kan ha GPS-klocka på mig på grund av skaderisken. (Har provat med en hyfsat blodig tumme på en motspelare som resultat.) För man springer ju verkligen som ett svin under de här matcherna som man inte brukar veta när de tar slut. Men nu har jag tjatat till mig tidtagning, för meningslöst att inte spela på tid.



1 kommentar:

  1. Bra att du tjatar. Och skönt att det är gräs. De kanske inte ens vet vad grusplan är? Brukar bli blodigt på grus iaf.

    SvaraRadera