måndag 8 augusti 2011

Svartvitt

Varning för bildstölder... Igår sprang jag intervaller på Stade du Fort Carré med besökaren Nils.


Det här är en "poilu" som deltog i första världskriget. Det är en sådan som har blivit staty framför fortet som tittar ner över idrottsplatsen. Poilu betyder hårig.

Det är fortfarande bra disciplin här, även om de flesta oftast springer mellan linjerna istället för, som på bilden, på. Aldrig någon som är ivägen, första banan lämnas ledigt på fantastiskt hänsynsfullt sätt.

Igår blev det 2x5x400m, vila: 1min / 3min. Samtliga rundor under 1:20, snabbaste 1:15, långsammaste 1:19. Medel 1:17.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk historielektion. Soldaten ser välklädd och varm ut. Gillar linjelöpning, ska jag börja med. Hälsa Nisse att jag också kör lidingö

    SvaraRadera
  2. Sprang du inte Midnattsloppet? Ok, hälsar Nils!

    SvaraRadera