söndag 24 februari 2013

Norra Djurgården

16km/6:10
189/178

Minicomeback efter Hockeyolyckan. Ny utgångspunkt. Bor ju i Vastastan nuförti´n. Kollade på kartan efter närliggande grönområden på kartan. Såg något som kallades Norra Djurgården - låååångt bort från vanliga Djurgården. Struntade i det luddiga Norra Djurgården och sprang istället på Norra delen av Djurgården, komplicerat.

Riktigt strosardag i solen. Fick lite dåligt samvete efter att "trängt" mig förbi några pensionärer som lämnade för mkt mellanrum. Nån gång kommer någon få en hjärtattack när jag kastar mig in i deras personliga utrymme.

4 kommentarer:

  1. Norra Djurgården är det där luddiga området där Stockholm marathon startar och så sträcker det sig några hektar uppåt, ja det är väl luddigt då. Åtminstone står det "Norra Djurgården" som plats på min mobil när jag är på jobbet på banken på andra sidan Lidingövägen.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag jobbar inte alls i ND. Sökte på google maps, man får sökresultat med gränserna utritade. Detta är helt underbart. Man kan till och med söka på ett postnummer och få gränserna visade. Fantastiskt!
    http://goo.gl/maps/wpiYm

    SvaraRadera
  3. Ja, och den verkar tro att gamla stan och södre hammarbyhamnen tillhör södermalm!

    SvaraRadera
  4. Tror att det faktiskt är gränserna för Södermalms stadsdelsförvaltning:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dermalm_(stadsdelsomr%C3%A5de)

    SvaraRadera