lördag 23 februari 2013

Hocky

Magnus företag vs Kalles företag, 5-4 (det där svenska försäkringsbolaget)

En match i ishockey dök upp från ingenstans. När jag var liten hade jag en kort period då jag ville börja spela hockey. Den entusiasmen dämpades dock fort. Nu dök chansen upp genom jobbet istället!

Åkte runt kring blålinjen och väntade på puck. Några var riktigt duktiga och åkte åttor runt mig. Lyckades få en assist genom att Erik, fd hockeypspelare i Kanada, sköt en puck på mina skridskor som han sedan plockade upp och gjorde mål!

I slutet av matchen räckte inte skridskotekniken till och jag kastade mig därför efter en puck som "rann" iväg.  Jag landade på magen på den ganska hårda isen och sedan dess har jag haft ganska ont i revbenen. Såhär två veckor efter börjar det kännas ok, och idag gjorde jag träningscomeback genom att spela squash. 

Känns det bra ger jag mig även ut på en 16-kilometerstur i morgon!


2 kommentarer:

  1. Jävlar vilket multisportande! Visste inte de hade ett hockeylag. Banken jag jobbar på nu har bara ett hockeybockeylag.

    SvaraRadera
  2. Vi är så innovativa så vi bara skapar. Hocky är ju sjukt komplicerat så är mkt impad av killen till höger i bild som roddade ihop allt.

    Men han är ju en sån där glag go´getter..

    SvaraRadera