torsdag 13 januari 2011

Intervaller med draghjälp



Nu har jag gått med i löparklubben ERA Antibes, Esperance Racing Athlétisme. Esperance betyder "hopp" men inte som i höjdhopp utan mer som i förhoppning. Är säkert ett ord som brukar förekomma i franska klubbnamn. Kanske lite så där käckt som "kamraterna" kanske?

Körde intervaller 10x300m. Det var några som bara körde 5x300m som jag hakade på först i bra fart, sen var jag ganska slut de sista fem. Men blev ganska jämnt ändå. Men jag väntade in några vars tidtagning inte riktigt var synkad med min, jag körde Garmin och de andra helt enkelt använde sig av banans mått, inte så dumt egentligen. Snabbaste 51 sekunder och långsammaste 1:01.



1 kommentar:

  1. Jävligt creddigt med fransk löpklubb? Fransmän är väl rätt snabba.

    SvaraRadera