måndag 28 december 2009

Tights

Flyttade söndagens långpass till idag istället pga lite lätt bakfylla. Idag sprang jag i tights för första gången. Det är ett plagg som förpliktigar, nu måste jag sluta vara bakfull. För att kompensera min tröghet vad gäller nya löpattiraljer lovar jag att skaffa (och använda) ett par kompressionsstrumpor så fort det blir shortssäsong.

Idag regnade det! På vissa sträckor var det riktigt bra underlag, asfalt. Och så tights på det så var det ganska lättsprunget idag. I början av rundan hade jag nån julsång på hjärnan, funderar på om det var "gläns över sjö och strand" men den är lite för downtempo så det låter inte trovärdigt. Efter att jag sprang förbi Viking-terminalen och såg Bert-Åke Varg började jag istället nynna på Rederiets signatur.

Så det här var alltså lite mer än 1/3 marathon och så ska man minska 20 sek per km, så det blir till och ligga i...












2 kommentarer: