söndag 4 september 2011

Saint-Cézaire-sur-Siagne

Nästan så att jag kunde haft stavar med mig här... Promenad med GPS. Började i byhålan med det simpla namnet Saint-Cézaire-sur-Siagne som ligger 475m ö.h. Det är en typisk så kallad "village perché", upphöjd by.


Sen ner till La Siagne på ca 200m ö.h. La Siagne som alltså är en å/älv/flod som Saint-Cézaire ligger på (sur), osäker på vad som är den rätta svenska benämningen för detta vattendrag . Sen upp på andra sidan dalen och sen ner igen och så upp igen. Lite hjärndöd sträcka. Men ganska fint. Sprang till och med lite när det var platt i mina ecco-sandaler.


9km / 14:16.

Garmin mäter väl bara distansen rakt uppifrån, ju mer kuperade sträckor, desto större fel i mätningen va?


2 kommentarer:

  1. Var Ia med?
    Verkar farligt att gå så där kuperat ensam!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag var helt ensam i vildmarken! Under min vandring messade jag med Ia som var på bröllop i Vaxholm tror jag, så jag hon hade lätt kunnat ingripa om det skulle ha blivit häftiga skyfall som eventuellt skulle ha spolat ner mig i floden.

    SvaraRadera