söndag 25 september 2011

Prylsport

Igår köpte jag det här och därmed kan man säga att jag börjat med en prylsport. Så fort man inte uppnår tänkta höjder kommer man ju alltid tvivla på materielet kan jag tänka mig. Undrar redan varför jag inte kan cykla i åtminstone 50 på platta sträckor. Har även hunnit med första vurpan. Observera att detta var på andra försöket, helt pantad är jag inte. Det var bara det där med att skorna sitter fast i pedalerna som ställde till det lite... (Men det är ganska lätt att vrida loss fötterna från pedalerna.) Var mest oroad över materialskada, men allting intakt.

För övrigt avverkades första tågpasset idag, dvs tåg till Nice, löpning tillbaka. Bra draghjläp av Antibes-veteran, dvs person som är med i klubben och har åldersklassen veteran. Avslut på loppis på Fort Carré, där det såldes en jävla massa skräp och grälades ganska friskt. En potentiell kund öppnade ett tvålpaket och luktade och fick en ganska rejäl utskällning men han hävdade att paketet var öppet. Oklart om det blev deal eller inte...


4 kommentarer:

  1. Coolt. Ser ju ut som att du lagt ut åtminstone 10 lax på det där.
    Johan skulle bli imponerad. Skulle vilja se den vurpan.

    SvaraRadera
  2. Läskigt med skorna för en amatör antar jag. Är det Sidi Cycling Shoes? Jag har sett reklamen för dessa med Vincento Nibali och Ivan Basso cirka 2000 gånger.

    SvaraRadera
  3. Nej, ingen sån lyx på skorna tyvärr, simpla b'Twin som är Decathlons eget märke. Decathlon är en fransk sportaffär som har allting och alltid egna märken för allt. Typ eget golfmärke, eget tältmärke, eget kanotmärke och så vidare... Cykeln var däremot inte Decathlon, det har jag blivit varnad för av experter...

    SvaraRadera