torsdag 27 september 2012

1 sekund från målet

Hade ett tydligt mål inför Midnattsloppet, 3:40-fart, vilket ger sluttiden 36:40. Det hade jag skrivit ner på ett papper och den farten hade jag även i huvudet på mina söndagspass veckorna innan då jag körde 4-5 km i den farten och en gång 6km på bana. Så längsta löpningen i tävlingsfarten var alltså 60% av distansen, räcker kanske. Tiden i resultatlistan blev alltså 36:41.

Kör med SportTracks på franska då jag har franskt Windows 7. Ångrar detta ibland då det ofta inte går att välja annat språk en OS-språket, som i ST som nu alltså är på franska med hopplöst långa termer som "allure intermédiaire" istället för engelskans korta och nätta "lap pace". Bonben. 
Nästa lopp blir Hässelbyloppet 14:e oktober. Körde första intervallpasset inför detta igår, efter några veckors välbehövligt säsongsupphåll, det lät ju käckt.


2 kommentarer:

  1. Nu har jag ju glömt fråga. Sprang du Hällsebyloppet!?

    SvaraRadera
  2. Ja jag sprang men var inte så nöjd med resultatet. 38:08 tror jag det var. Premiärmilen nästa tror jag. Tömilen är lite för hardcore för mig.

    SvaraRadera