tisdag 22 november 2011

Halvglad och frisk

Så här glad och spexig såg jag ut halvvägs. Sen började jag grimaschera som en apa. På bilden två klubbkollegor, varav han i blått supportsprang med mig i 15km!

Har redan konstaterat för mig själv att min taktik var värdelös. Att gå ut lugnt på första halvan som verkligen är en glidarhalva och sen öka ner den hårdaste milen börjar. Tanken var att springa ikapp och lite förbi 3-timmarsflaggan. Jag hade den i sikte vid 35 om jag inte minns fel. Enligt klockan låg jag även i fas vid 37km så jag misstänker att flaggan sprang för snabbt för jag såg inte röken av den då, men det spelade ingen roll för då gick jag lite in i väggen. Sen insåg jag iallafall att jag kunde slå förra årets tid så jag tog mig samman lite. Så sluttiden blev 03:05:27 och en 457:e placering.

Svårt att känna sig helt nöjd efter en så pass plågsam upplevelse helt enkelt. Den här marathonförberedelsen var på 613km (inklusive marathonet) mot 706km förra året på 11 veckor. Effektivare träning alltså!

2 kommentarer:

  1. Ser bra ut. Din präktighet har ökat några hundra procent de senaste 10 åren. Hade för mig att ditt förra pers var 3:08?

    Du ser smal ut

    SvaraRadera
  2. Ja förra var 3:08. Äter upp mig nu inför vintern.

    SvaraRadera